Monday, June 8, 2009

Sohabatie

Sahabat,
Tika aku ketawa, kau disisiku,
Tika aku sedih, engkau masih di sampingku,
Tidak berganjak, tidak pernah mengeluh,
Kata-kata nasihat kau ucapkan,
Kata-kata peransang kau nyalakan,
Kau kata janji Tuhan tak siapa boleh putuskan.

Sahabat,
Kau hadir di kala ku kesunyian,
Kau hadir ketika aku memerlukan,
Kalimahmu mengubat hati,
Wajahmu menenangkan jiwa,
Tika diri ini dalam duka dan lara.

Sahabat,
Kau pengubat rinduku pada keluarga,
Ketika kita di perantauan,
Kau nyalakan obor semangat,
Agar kita sama-sama berjuang,
Menempuh segala cabaran.

Sahabat,
Akhirnya janji Allah tiba jua,
Kerana Dia telah menetapkan,
Setiap pertemuan pasti ada perpisahan,
Walaupun pahit dirasakan,
Itulah hakikat kehidupan.

Sahabat,
Walau kita berjauhan,
Jarak yang jauh memisahkan,
Namun, kau tetap di hatiku,
Buat selamanya.

Sahabat,
Andai telah ditakdirkan,
Aku dijemput Tuhan,
Ziarahilah pusaraku,
Taburlah mawar di kuburku,
Hadiahkan Fatihah buatku,
Moga aku tenang di sana,
Moga ditempatkan bersama orang-orang yang beriman.

Sahabat,
Moga cinta kita sejati,
Moga Dia merestui perhubungan ini,
Sesungguhnya, engkaulah sahabat, teman sejati.

No comments: