Thursday, July 2, 2009

Dah dekat dah...

Aku mula menghitung hari....

Jumaat, Sabtu, Ahad, Isnin, hemm... Selasa dah masuk Kuantan....
Memang x sabar.. Tapi, bersediakah aku? Macam mana kehidupan di Kuantan nanti? Risau pun ada jugak. Boleh ke terus kekal dalam medan dakwah. Itulah persoalan yang aku sering tanya diri ini. Sangat menakutkan...

Bidang jururawat bukanlah suatu yang pernah aku bayangkan. Mungkin telah ditulis untuk aku berada dalam course nie.. Sehingga kini aku masih ragu-ragu. Mungkin terlalu banyak persoalan yang aku sendiri tiada jawapan. Mungkin juga melihat keadaan senior yang terlalu sibuk. hemm.. aku hanya mampu mengeluh. Ya Allah, bantulah hambaMu ini. Aku hanya mampu berdoa. Aku juga tidak mampu menjawab pertanyaan sahabat2 yang bertanyakan adakah aku akan terus dalam course ini. Apa yang mampu aku jawab kerna aku pun belum menempuh hari yang mendatang lagi. Apa yang bakal aku tempuhi...

Aku cuma mampu berdoa dan mengharapkan doa sahabt2 yang lain. Apa yang bakal berlaku di Kuantan masih tidak dapat aku gambarkan. Aku harapkan yang terbaik.

Ya, aku masih ridukan suasana di cenfos dan tidak akan sesekali melupakan segalanya. Mana mungkin aku akan lupakan tarbiah yang telah aku dapat, sahabat2 yang sentiasa di sisi, tika jatuh bangunku bersama-sama mereka. Inilah nikmat yang berharga dariNya. Alhamdulilah...

Lambaian Kuantan semakin dekat dan bakal kujejaki untuk aku teruskan impian dan cita2. Membawa amanah daripada mak dan abah. Moga sentiasa dapat restumu. Doakan anakmu ini di perantauan.....

2 comments:

Afifah JB said...

ye kita sama2 menghitung hari...
hari ni jumaat
esok sabtu
lusa ahad
pastu isnin..waaa..
berdebar-debar rsa hati...
iba ni, risau melebihi xsabar...
huhu..
smg dpt menempuh dunia baru dgn baik di sana nnti...

Hanna said...

jumpa kat Kuantan ye Iba... tahniah atas baby baru.. eh, anak sedara la..hehe.. dah jadi mak cik dah ye.. ana bila lagi la..