Friday, July 17, 2009

Aku di UIA Kuantan

Alhamdulillah....

Aku masih diberi kesempatan untuk menjenguk blog tersayang. Nie pun waktu aku di rumah. Dapat la 'update' sikit2. Mungkin lepas ni dah tak ada masa untuk buat semua ni. Kehidupan di Kuantan lebih sibuk daripada 'cenfos'. Untuk minggu pertama dan kedua ni, aku tak berapa sibuk sangat. Wallahualam... lepas ni cam mana pulak. Dapat lagi ke aku bahagi masa dengan baik.

Bagi aku, Kuantan boleh tahan la.. seronok jugak kat sane. Tenang je. Happy sangat. Bilik yang aku duduk macam kat Gombak jugak. Compartment. Tapi, mahallah tu, semua budak nursing. Ok la, senang sikit nanti kalu ada perbincangan. Setakat ni, semua berjalan dengan lancar. Kuliyyah aku di Jalan Hospital. Dekat dengan Htaa.. (Hospital Tengku Ampuan Afzan). Boleh la sape2 yang nak masuk wad. Boleh register under nurse Farhana ye.. :)

Setakat ni belum masuk wad lagi. Belajar macam biasa dulu. tapi, minggu depan dah nak belajar 'bed making'. Bunyi macam nak gelak. Tapi, kemas katil 'patient' pun ada cara. Lepas ni kena beli kit nurse. Pakai stetoscope, lampu picit, ..... Nak check denyutan jantung, tekanan darah,....
Insyallah, setakat ni hati masih kat nursing. Batch kali ni paling ramai budak nursing, 53 orang. Tapi, masing2 masih cuba untuk menjadi sebuah keluarga.

Masalah kat Kuantan, susah nak dapat transport. :( nak keluar pun, tak tau nak naik apa. Bas susah sangat nak dapat. 2 jam sekali. (x larat nak tunggu). Ikut hati nak bawak kereta. Tapi, tak dapat la. Untuk ke kuliyah, aku naik bas setiap hari. Yang tu xde masalah la. Boleh la merasa lagi naik bas..

Setakat ni je la coretan kali ni. Cerita lepas ni xtau lagi bila akan keluar.....

3 comments:

alifzaimimra said...

ahlan wasahlan ila UIA Kuantan!!

hehe..xpe2.. yg penting, terus bersemangat! ;)

Tautan Hati said...

ana!!!!!!!sayang ana..teruskan perjuangan deh..

nurze mazniey said...

salam adik. blAja mcm mana skang?