Sunday, April 4, 2010

Sepi

Bismillahirahmanirrahim...........

Ya Allah, ke mana harus aku langkahkan kaki
Ke mana harus aku tuju
Di saat hati rasa gersang
Di saat hati mula hilang nilai dakwah
Seakan diri semakin kecundang
Aku cuba mencari,
Namun seakan pudar
Tak aku temui
Aku terus berlari
Penat......
Aku terus dan akan terus mencari
Kerana aku pasti akan temui
Akan kembali pada seruanMu

Aku tahu di jalanMu berliku
Penuh ranjau dan duri
Pasti luka itu sebati
Untuk hambaMu yang memahami
Erti perjuangan ini
Ya Allah
Bawa aku sekali bersama mereka
Pada jalan yang mereka telah lalui
Agar aku merasa bersama duri itu, luka itu
Untuk menyuntik gersang hati

Padamu Tuhan ada jawapannya
Kan aku mananti dan aku pasti
Di satu hari Engkau akan bukakan
PetunjukMu itu
Kerna Engkau Maha Pemberi
Pada hambaMu ini

Aku ingin, ingin sekali terus menjadi seperti mereka
Bantulah aku
Berilah aku kekuatan
Kerna aku sendiri
Seakan sepi

No comments: