Saturday, October 3, 2009

Salam Lebaran





Bismillahirahmanirahim............

Mungkin post kali ini agak lambat untuk aku coretkan kerana aidilfitri telah 2 minggu berlalu. Apa-apa pun Salam Lebaran buat semua. Aidilfitri kali ini membawa kami ahli keluarga berkumpul bersama-sama. kami menyambut aidilfitri di rumah tok di Dungun. Seperti tahun yang sudah, seusai menjamu selera, kami bergambar bersama sanak saudara yang lain..

Cuti yang terhad mambuatkan masing-masing tidak mampu untuk terus menetap lama di rumahku. Mak Long pulang ke Perak pada raya keempat lagi. Rumahku seperti biasa dipenuhi dengan tetamu yang tidak henti-henti tiba. Lumrah pada hari raya. Walaupun penat, kami tetap melayan kerenah tetamu yang tiba.

Dalam menyambut syawal, aku masih berkira-kira untuk mencari masa menyiapkan assignment. Namun, godaan tv menghalangku melakukannya. Maka, aku membawa pulang ke UIA kerja-kerja yang tertangguh.

Aidilfitri kali ini berjaya aku bertemu kembali dengan sahabat2 lama. Kami sempat mengadakan 'reunion'. Walaupun tidak semua dapat menghadirkan diri, aku berpuas hati dengan kehadiran kawan-kawan yang lain... alhamdulillah.

Sekarang, aku sudah seminggu di UIA. Meneruskan sisa-sisa pengajian. Dengan kepala yang masih terbeban, aku harus berusaha menyelesaikan segala kerja. Insyallah, 19 Oktober nnti aku akan mula postng di HTAA. Moga diberi kekuatan untuk aku tempuh kehidupan di wad sebagai seorang jururawat. Wallahualam......

No comments: