Wednesday, March 9, 2011

Saat lafaz sakinah

Bismilahirahmanirahim...............

Sudah lama blog ni bersawang walaupun tak nampak sawangnya. Mungkin kesibukkan menjengah menyebabkan blog tak di 'update'. Alasan semata. Namun, masih merindui untuk terus menulis... Baru-baru ni aku menerima walimah daripada sahabat tercinta. Gembira, terharu, semua ada. Dalam diamnya, dia sudah berpunya dan dilamar. Allahukabar. Perancangan Dia melebihi segalanya. Gembira kerana lengkap sudah separuh daripada imannya. Terharu kerana kasih sudah terbelah dan perlu di bahagi. Layakkah aku berkata demikian. Mungkin selama ini cinta dan rindu padanya sudah malap. kasih sahabat itu sudah berjauhan. Ya Allah, andai ini yang merapakan kembali cinta ini, aku terima.
Sesungguhnya perkahwinan di alam belajar menuntut seribu komitmen dan kesungguhan. Hanya yang terpilih mampu mendaki hingga ke puncaknya. Aku pasti dia insan terpilih. Inilah rencana yang sudah pasti di lauh mahfuznya. Aku doakan yang terbaik buat diri dan bakal suaminya. Semoga Allah melimpahkan mawadah warahmah untuk keluarga yang bakal dibina. mOga dia mampu menjadi isteri sakinah dan melhirkan pejuang-pejuang mujahid yang terus tegar dalam perjuangan da'wah. Wa syukran...


Saat lafaz sakinah-fareast

Heningnya
Sunyi suasana
Lafaz sakinah bermula

Apa rasa
Diterjemah hanya
Sebak abah tangis ibunda

Adalah aku wali puteriku
Serah kini amanahku ini padamu
Nafkahilah dia curah kasih dan cinta
Lebih dari yang ku berikan kepadanya

Chorus
Dulu esakannya sandar di bahuku
Tangisannya kini ku serah padamu
Bukan bermakna dia bukan milikku
Fitrahnya perlukanmu
Jadikanlah dia wanita syurga
Mengerti benar akan maharnya
Taat itu bukan hanya pada nama
Indah ia pada maksudnya

Ku akur
Akan pesanmu
Puterimu kini amanahku

Iringilah
Dengan doamu
Bahagia kami dari redhamu

No comments: