Tuesday, February 19, 2019

Mendekati hari jadi

3 hari lagi akan tiba hari lahir ku. Memang awal-awal lagi dah tulis dalam jadual kerja nak minta cuti. Masa tu berfikir nak dapat apa pulak hari jadi kali ni. Alhamdulillah, dapat cuti dua hari, jumaat dan Sabtu. 

Mungkin sebab dua hari, my hubby pun tanya nak bercuti ke Cameron ke? Sebab One of my list nak pergi lagi Cameron kalau ada peluang.  Lama duk fikir. "Pergi tempat lain nak ke? Pulau ke?". Aku mengusulkan. Sambil-sambil dah siap mesej kawan tanya pakej bagai. Excited sendiri.. "panas la sekarang". Balas orang sebelah. "Pulak". Mengomel la sekejap dalam hati. 

Esoknya, aku mesej husband cakap tak nak pergi mana-mana la weekend ni. Nak kumpul duit untuk pergi umrah dengan abang. Entah la. Bila dengar mak nak pergi umrah bulan 4 ni abang jadi nak sangat-sangat pergi. Tapi waktu dah singkat sangat. Kami pun takde persiapan yang cukup, duit, cuti. Tak boleh nak plan saat-saat akhir. Aku pujuk cakap kita pergi akhir tahun ye. Nampak sikit kekecewaan dia kat situ. Sebab tu lah, bila abang ajak pergi Cameron aku tolak. Untuk betul2 fokus nak buat umrah tahun ni kalau Allah izinkan. Aku mintak pada Allah, kalau belum ada rezeki anak tahun ni, bagi peluang kami jejak kaki ke tanah suci. Moga Allah izinkan. 

Tapi, mari kita lihat apa akan jadi 3 hari lagi. Which is I also don't know what is planning by Him... Will be update soon.  😊

No comments: